-Correcció de faltes
-Temari extés
Nota Joan: Mira com he gravat una presa molt curiosa: https://www.youtube.com/watch?v=M6x50_val8Y&feature=youtu.be
EFECTES ESPECIALS
Els efectes especials són diferents tècniques especials utilitzades per diferents propòsits creatius o de correcció. Ja he explicat alguns efectes especials, que els he explicat anteriorment perquè pertanyen a altres sectors com la correcció de color o al muntatge. Com per exemple l'animació per enquadrar bé la imatge, o la correcció selectiva del color. En la gran majoria, per fer efectes especials, utilitzo un programa que ja he esmentat, l'Adobe After Effects CC.
Aquest programa és de la mateixa empresa que el Premiere Pro (Programa per muntar), Adobe. Gràcies a això, els dos programes tenen un flux de treball impresionant mitjançant una conexió nomenada "Adobe Dinamic Link". Aquesta conexió permet que els dos programes treballin com si fos un de sol.
Normalment, el que es fa és agafar un clip ja col·locat en la línia cronològica i amb una funció, obrir-lo amb el After Effects. Automàticament es crea un vincle entre els dos programes i tot el que fas en el After Effects a aquell clip, es modifica en temps real en el Premiere Pro. D'aquesta manera, mitjançant dues pantalles, amb un programa a cadascuna, vaig fent els efectes en After Effects mentre veig en l'altre programa el resultat amb els altres efectes del Premiere afegits i en el context de la cronologia
Logos
Comencem pel primer efecte. Com tot videoclip, aquest té una introducció amb els seus logos. Aquest té 3 logos. El meu, Produccions Ferran Miret, el de la Discogràfica, Grubby Haus Records, i el dels productors musicals junt amb el nom de la cançó, Thrid Royale, Faded Away.
Ferran miret.
Jo tinc un logo, que és el següent:
Al meu logo vaig voler donar-li un efecte d'aparició suau. Que les lletres apareguessin relativament lent d'esquerra a dreta de forma irregular.
Una petita nota abans d'explicar com ho he fet: En el món dels efectes, el color negre és transparent. Programes d'efectes especials com el After Effects llegeixen el negre com si no hi hagués res.
Dit això, continuo. Vaig agafar un vídeo de fum amb fons negre en què el fum s'estén amb pressió d'esquerra a dreta.
El poso sobre les lletres, les quals els hi he canviat el color a blanc. Després aplico a la capa de fum un "Blending Mode" que determina com és barreja dues capes. Mode que li aplico es diu Stencil Alpha. Aquest és una de les diferents formes d'aplicar el mode Alpha. És difícil d'explicar com aquest mode afecta la relació entre les dues capes. Podríem dir de forma senzilla, que el fum utilitza les lletres com una plantilla i d'aquesta manera només veiem el fum en l'espai de les lletres i a més a més no veiem les lletres
Resumidament, anirem veient les lletres a mesura que el fum apareix.
Lletres Third Royale faded Away
No hi ha logo predefinit així que ho he fet a partir de dues fonts que m'han semblat adequades. Són modernes i amb estil
Aplico exactament el mateix procediment que abans, fum amb mode, stencil alpha.
Però aquest cop no ens quedarem aquí, és el títol més important, ha de ressaltar sobre els altres, ser més vistós i espectacular. Per això he fet que les lletres cambïn de color ràpidament a mesura que apareixen, Exactament 10 colors.
Per fer això necessito canviar de color tot el que tinc fins ara. Si canvio el color només de les lletres, no funcionarà exactament igual que si canvio el fum. Per tant el que he fet és crear una precomposició. Això agrupa tota el que he fet en una sola capa, i tot el que es faci a aquella capa s'aplicarà a tot el que porta a dins.
Ara, per canviar el color d'aquesta capa, faig una animació en què determino que en certs punts de la cronologia, la capa tingui un color determinat (Amb l'efecte Tint), i faig que hi hagi un canvi gradual entre un punt i un altre.
Exemple d'un color:
Com ja he dit, en posar aquestes lletres extretes del After Effects a la cronologia del Premiere Pro, aquest ho interpreta amb el fons blanc, i a temps real, em mostra com queda.
Grubby Haus Records
Ells sí tenien logo, el vaig trobar en una imatge i amb Photoshop vaig haver de treure-li el fons. També li volia aplicar algun efecte per donar-li moviment però el fum quedaria malament per la seva altura i poca amplada.
Per donar-li moviment li he aplicat un efecte nomenat "Turbulent Displace", que crea un efecte com d'onades, o d'una bandera ondejant.
Estabilització
En la preproducció vaig explicar que era una imatge estabilitzada i vaig explicar com em vaig fabricar diferents instruments per obtenir una imatge estable com el Steadicam o el Tràveling. De totes maneres, sempre queden petites imperfeccions en el moviment de la càmera, un petit moviment brusc soptat, una mica de vibració, etc.
Mentre la imatge sigui considerablement estable, podem aplicar un efecte nomenat Warp Stabylizer. Aquesta funció el que fa és analitzar la imatge i crear un escenari 3d. Per dir-ho d'una altra manera és com si el programa intenta entendre el que s'ha gravat, on estava el terra, el cel i tot mitjançant una anàlisi amb centenars de punts clau. Genera un espai 3d pràcticament igual a la realitat. A partir d'això, el programa pot crear moviments i distorsions de la imatge per contrarestar els moviments indesitjats de la càmera.
Aquesta tècnica l'he aplicat a pràcticament tots els plànols que tinguin un moviment de càmera per fer-ho més perfecte a excepció d'alguns plànols com la discussió en què la imperfecció té una finalitat narrativa.
Correcció GoPro
La gravació amb el Drone va estar molt bé però hi ha un problema. El Drone porta a sobre una càmera que es diu GoPro, ja que és molt petita i poc pesada. Aquesta càmera té una característica molt particular, i és que utilitza una lent de gran angular exagerada, que fa un efecte nomenat "Ull de peix"
Exemple d'ull de peix:
Aquesta lent agafa un gran camp de visió, per això es veu deformada. El problema és que en les preses del Drone, hi ha inevitablement aquest efecte que no s'utilitza mai en el cine de forma tan exagerada. La meva presa és aquesta:
Com veiem, es nota clarament aquest defecte. Per corregir-ho he aplicat un efecte nomenat "optics compensation". I queda així.
A més a més li he aplicat un difuminat als costats i amb correcció de color queda així.
En l'edició principal vaig explicar que per allargar una escena vaig omplir un vuit amb una imatge, però que en la part d'efectes especials faria alguna cosa perquè no semblés una imatge. Doncs ha arribat el moment.
Amb el programa After Effects un altre cop, vaig agregar un efecte nomenat "Turbulences" que ve a ser el contrari del Warp Stabilyzer. Això crea un moviment en la imatge simulant el moviment imperfecte d'una càmera en mà. D'aquesta manera ja sembla una mica més que sigui una gravació. A més a més, he utilitzat una eina nomenada Liquify que serveix per distorsionar la imatge canviant els píxels de lloc. Amb això el que faig és crear una animació en la cara i la cama que sembla que es moguin. Aquesta tècnica s'utilitza molt per crear moviment en persones que en realitat estan quietes.
Flares
En algunes ocasions, per fer una transició més dinàmica s'utilitzen Flares, que són llums, reflexos en l'òptica. Aquests Flares, com tot, es poden afegir en postproducció en comptes de crear-los.
Això és el que he fet jo, afegir aquestes llums en la introducció del vídeo i en un cas més endavant. Aquestes llums incrementen d'intensitat fins arribar a cobrir tota la pantalla de blanc i seguidament baixen d'intensitat. Just en el punt totalment blanc, es posa el canvi de clip, d'aquesta manera hi ha una transició molt suau. Aquesta tècnica em va ajudar a enllaçar els logos.
Exemple d'un Flare decreixent d'intensitat sobre fons negre:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada