dimarts, 8 de desembre del 2015

DIA 23 (ACTUALITZAT)

Actualització
- Nota final afegida


CORRECCIÓ DE COLOR SEGUNDARIA

La correcció de color secundària com ja hem dit anteriorment, quan ja tenim totes les preses nues, sense defectes, hi aplicar uns efectes generals a tot el vídeo per a donar-li personalitat. Depenent de què vulguem expressar farem una correcció o un altre. Per exemple, si és una pel·lícula de terror, hi posarem colors tenebrosos, que facin por, colors foscos. Si és alguna cosa trista, li posarem colors apagats. Si és alguna cosa alegre, farem que sigui alegre i vistós.

En la correcció primària, majoritàriament he aplicat la correcció directament a la capa de la presa, modificant així únicament aquella presa. Però ara, en la correcció secundària, he creat un "Adjustament layer" que és una capa per recollir efectes i aplicar-los a totes les capes que vulguem juntes. D'aquesta manera no eh d'aplicar el mateix efecte a totes.

Per a la correcció secundària he decidit tirar la il·luminació cap a un taronja viu. És bastant típic utilitzar colors vius en videoclips. Amb el Channel Mixer he incrementat els vermells i els verds en els tons mitjans i en certes ocasions he modificat la tonalitat amb el Three Way per a donar-li el toc taronja a la imatge. També he transformat els negres en grisos i els hi he donat una tonalitat vermellosa amb l'efecte "RGB Curves" cosa que treu bastant contrast.
També li he afegit l'efecte "Dream" amb l'eina "Lumeti". Això el que fa és suavitzar la imatge. Això dissimula la falta de detall que té una càmera de vídeo mitjana i fa que sembli una càmera molt més bona. A part aquest efecte, incrementa bastant la potència de les tonalitats clares, donant un efecte de major contrast i rectificant una mica el que hem fet abans de transformar els negres en grisos, cosa que treia contrast. Aquest efecte "Dream" també suavitza la pell i fa que sembli que està maquillada, fent una pell molt suau i bonica, típica de videoclips.

Ara posaré alguns exemples de com ha quedat tota la correcció.














El que molta gent pensa i és erroni, és que el cine ha de representar la realitat, gravar la realitat i ensenyar-la de forma precisa i cenyir-se a aquesta. Si el cine representes la realitat tal qual, no seria el sisè art.

El cine crea alguna cosa bonica, modelar la realitat, la deforma i crea alguna cosa espectacular a la vista. He vist pel·lícules totalment verdes, blaves, vermelles. Molta gent creu que és un error, però no ho és, perquè la correcció de color secundària, com ja he dit és per donar vida a la imatge, donar-li creativitat, imaginació i sobretot la funció d'expressar alguna cosa, ajudar a explicar la història.

Comparant els frames corregits i sense corregir del meu videoclip, es pot pensar que hi ha massa vermell, però com ja he dit anteriorment, no volem representar exactament la realitat. Si no, no seria art, seria una gravació sense més.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada