dijous, 20 d’agost del 2015

DIA 8

Preparació tècnica

Una producció audiovisual de qualitat s'han de tenir en compte molts aspectes, una d'elles és la fotografia cinematogràfica. La persona que s'encarrega d'aquest aspecte en una producció és el Director de Fotografia. La funció d'aquest és coordinar el seu equip tècnic i aconseguir l'estètica que el director vol mitjançant la llum, mantenir la màxima qualitat audiovisual. Bàsicament s'encarrega de la part visual. En aquesta producció estic jo sol, així que assumiré jo el càrrec com també tots els altres. Personalment la feina del director de fotografia és la meva preferida, ja que és molt interessant i fas art, expresses a través de la llum, crees amb la imatge.

Habitualment el director de fotografia planeja en fase de pre-producció (Abans de rodar) com serà la il·luminació, on aniran els focus, etc. Per tal d'en el rodatge col·locar-ho tot al seu lloc i no perdre temps. En aquest reportatge no podré planificar la il·luminació, ja que serà un rodatge en directe i ni tan sols ser el que passarà en cada moment. Gravaré les organitzacions en espais que desconec en la major part del temps. Hauré de decidir en cada moment la millor posició de la càmera, la posició de l'objecte o persona en focus per tal de què la llum incideixi en ell d'una forma o un altre. Per sort tinc molta experiència en aquest camp i sóc capaç de prendre decisions ràpides tenint en compte molts paràmetres, tècniques i estratègies per aconseguir una bona fotografia.

El director de fotografia també és l'encarregat de decidir el material tècnic empleat com els focus, les càmeres i el Lens. En aquest aspecte no tinc gaire a triar, el meu material és limitat i utilitzaré el que tinc a l'abast.


Disposo d'una càmera Canon 600D

Càmera Canon 600D


Aquesta càmera és una DSLR (Càmera reflex Digital). Les DSLR estan principalment dissenyades per a la fotografia però tenen un sensor més gran que les Handycam (Càmeres per vídeo) del mateix preu. El que fa que una DSLR sempre tingui més qualitat de vídeo que una càmera feta expressament per vídeo. L'únic problema de les DSLR respecte a les Handycam és que se sobreescalfen i no poden gravar més de 15 minuts seguits. En altres casos suposaria un problema, però en aquest cas, el meu documenta, no ho és. Ja que gravaré el que m'interessa i les preses no seran gaire llargues.

Respecte al model, una 600d: Té una resolució de FULL HD, és a dir 1920 píxels d'amplada i 1080 de llargada. Aquesta resolució és molt bona, ja que la majoria de televisors són d'aquest mida. Grava a 24 fps (Imatges per segon). 24 fps és l'estàndard de cine, així que ja m'està bé. No obstant no podré fer preses a càmera lenta, ja que en aquests casos en necessita mínim 60 imatges per segon.

Té un sensor CMOS de 22,3 x 15,9 de 18 Mega píxeles. No és gaire gran, això fa que capti menys llum. Aquesta càmera funciona fatal en entorns de poca llum, la imatge es veu molt malament, i crea mol Noise (Soroll en català). Això passa quan la càmera força el sensor per intentar captar el màxim de llum. La variable que crea el soroll és el ISO. Com més ISO, la imatge serà més lluminosa però amb aquest molest defecte. 


Comparació d'ISO


Per això sempre intentaré tenir els entorns ben il·luminats, per mantenir el ISO entre 100ISO i 400ISO i tenir una imatge neta.


Disposo d'un objectiu Tamron 18-270mm.

Tamron 18-270mm


En les produccions habituals s'utilitzen molts tipus d'objectius diferents amb una distància focal fixa. Però al tenir un zoom, puc canviar la distància focal (Fer zoom) i fer la funció de molts objectius diferents. Utilitzant un zoom aconseguim menys qualitat d'imatge però és més econòmic.   Aquest lent pot variar de 18mm a 270mm. La imatge de l'esquerra està feta a 18mm (Amb el zoom al mínim) i la dreta a 270mm (El zoom al màxim)

Comparació 18mm i 270mm


També disposo d'un filtre protector transparent que s'enrosca a la lent i la protegeix de cops i partícules com pols que es puguin introduir a dins.
Filtre protector KenKo

Aquest objectiu en concret és bastant dolent i perd bastant llum però es pot corregir amb el següent material del qual disposo. 


Focos

YN-300


Respecte a il·luminació disposo d'un focus Yongnuo YN-300 compost de 300 leds, el que fa que sigui molt lluminós (2280 lúmens) i escalfi poc. El punt fort d'aquest focus és que va amb bateries i el puc utilitzar on vulgui sense preocupar-me de trobar una font de corrent elèctric per endollar-lo. També es pot acollar sobre la càmera per aconseguir una il·luminació molt interessant en certs casos.

La llum directe del focus té una temperatura-color de 5500 graus kelvin. Aquesta temperatura li dóna a la llum un to blanc, neutre. No obstant això, amb un filtre roig puc canviar aquesta temperatura a 3000 de manera que el color és més taronjós que serveix per gravar en interiors, ja que estan il·luminats per bombetes de 3000k. També tinc un filtre blau per canviar la temperatura a 7000k que és la temperatura de la llum solar i així poder usar el focus en exteriors de dia. 


Filtre ND Fred

Filtre ND Càlid


També disposo d'un Focus Halògen de 500w que il·lumina molt més en cas de trobar-me en un entorn més fosc o de nit. L'únic problema és que s'hi ha d'endollar. 


Focus Halògen 500w


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada