Els dos succeeixen en el mateix lloc, el carrer. Bàsicament és com l'actriu camina per la ciutat en direcció a l'estació de tren.
Guió tècnic:
Escena nº 1 EXT. CARRER |
Número
|
Descripció vídeo
|
Plà, Angulació, Moviment de càmera
|
Duració
|
1 | La noia passa per la plaça de l'ajuntament | Gran pla general Angulació: normal Moviment: (Trípode) Estàtic |
6” |
2 | La noia passa per la plaça de l'ajuntament | Pla mig noia des de davant Angulació: normal Moviment: (Grip) Moviment endarrere |
5” |
3 | La noia camina per la ciutat | Pla detall Angulació: Picat Moviment: (Trípode) Estàtic |
5” |
Escena nº 3 EXT. CARRER |
Número
|
Descripció vídeo
|
Plà, Angulació, Moviment de càmera
|
Duració
|
1 | La noia camina per la ciutat | Pla mig noia des de davant Angulació: normal Moviment: (Grip) Moviment endarrere |
2” |
2 | La noia camina per la ciutat | Pla mig curt noia des de davant Angulació: normal Moviment: (Grip) Moviment endarrere |
2” |
3 | La noia camina per la ciutat | Pla mig noia des de darrere Angulació: normal Moviment: (Grip) Moviment endavant |
3” |
4 | La noia camina per la ciutat | Pla mig noia de costat – Pla mig curt Angulació: Normal Moviment: (Grip) Moviment de costat – Rotació de càmera |
3” |
5 | L'ntra a l'estació | Pla general Angulació: Normal Moviment: (Trípode) Estàtic |
2” |
Explicació:
El primer plànol de l'escena i també de tot el videoclip respecte a l'història del vídeo és un gran pla general, és a dir que mostra un gran espai i normalment s'utilitzen objectius de gran angular, ja que mostren un rang més ampli del normal.
He decidit començar amb un gran pla general per una regla que he explicat anteriorment. De forma resumida podríem dir que utilitzant un plànol així, situem a l'espectador en un context, en una localització per tal de no crear un efecte de confusió. Vaig decidir situar el plànol a la plaça del ajuntament, ja que és un lloc emblemàtic i surt l'església de fons.
Seguidament, centrem l'atenció en el personatge, amb un plànol bastant a prop, un pla mig. A més a més desenfoquem el fons per no causar distraccions, vull que la gent es fixi en la cara de l'actriu, que la seva cara li expressi, que l'espectador comenci a plantejar-se què està pensant, perquè camina, a on va.
El moviment d'aquesta presa és una mica especial. Té un moviment de càmera endarrere seguint al personatge. Aquest tipus de moviment ja l'hem vist abans, on l'he dut a terme mitjançant un tràveling, no obstant en aquesta no el podia utilitzar, ja que la presa és molt llarga i les vies del tràveling massa curtes.
Per això, una vegada més, vaig utilitzar el meu longboard, una variant del skateboard. Jo em vaig pujar a sobre del longboard i vaig aguantar la càmera mitjançant el Grip. D'aquesta manera vaig aconseguir una imatge molt estable, res a comparar a una imatge gravada a peu aguantant la càmera amb les mans. Tot i així no és tan perfecte com amb un tràveling, però en post producció ho arreglarem.
La tercera presa de l'escena 1 està gravada de la mateixa manera:
Totes les preses següents estan gravades expressament en un dia nuvolat, ja que els núvols fan de difusor natural. Fan que la llum sigui més difusa, més suau i elimina les ombres. Si no hagués gravat en un dia d'ombra, hagués hagut d'utilitzar diferents aparells com difusors artificials i reflectors per controlar la llum, però és molt més complicat.
Seguim amb l'escena 3 que és exactament igual que l'escena 1, de fet representa que és el mateix, però són escenes diferents perquè hi ha un flaix back en mig que les separa.
El primer plànol és el següent, exactament igual que els anteriors amb l'única diferència que l'enllaço amb el següent, que és el mateix però de més a prop.
Queda un efecte molt interessant en el que dono molta importància a la seva expressió facial. Cal destacar que el moviment de càmera és el mateix que anteriorment.
Aquesta presa té un toc d'il·luminació característic. Vaig situar a l'actriu en aquella posició i lloc perquè just hi donava una mica de sol des de darrere, un sol de capvespre que sempre queda bé, ja que té una posició respecte als objectes de quasi 90º i mai crea ombres lletges. Vaig posar l'actriu d'esquena al sol per aconseguir aquesta aurèola de llum al voltant del seu cap que se'n diu "Llum de contra". Queda un efecte molt bonic, a més a més, destaca el personatge sobre el fons.
El següent plànol té el mateix moviment però aquest cop és de costat, però la càmera i l'actriu no segueixen dos línies paral·leles sinó que s'acosten a la vegada que hi ha una rotació de càmera sobre el seu eix.
Queda l'últim plànol d'aquesta escena que es gravarà més endavant perquè va quedar malament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada