dissabte, 31 d’octubre del 2015

DIA 19 ACTUALITZAT

Avui he acabat d'escriure el guió tècnic de l'escena 4 i l'he gravat.


Escena nº 4 EXT. CARRER

Número
Descripció vídeo
Plà, Angulació, Moviment de càmera
Duració
1 El noi va corrents cap al cotxe i arranca Pla americà → Pla mig curt des de davant
Angulació: normal
Moviment: (Grip) moviment endarrere → Estàtic
10”
2 El cotxe se'n va Pla general des de fora
Angulació: normal
Moviment: (Grip) Estàtic, Rotació sobre l'eix
3”
3(3,4,5) El noi condueix per la ciutat Pla mig curt des de dins el cotxe
Angulació: normal
Moviment: (Grip) Estàtic
-”
4(3,4,5) El noi condueix per la ciutat Pla general cotxe desde fora
Angulació: Normal
Moviment: (Grip) Moviment endavant/lateral continu
-”
5 El noi condueix per la ciutat Pla detall volant
Angulació: Normal
Moviment: (Grip) Estàtic
3”



La primera presa presenta una dificultat especial. El noi entra corrents al cotxe, l'arranca i condueix. En aquest tros no hi volia talls, volia un plànol que avarques de forma continuada tota la situació. Això significa tenir la càmera lliure per gravar el noi corrents cap al cotxe, mantenint-lo en tota la corredissa en plano i a la mateixa distància de càmera per no desenfocar-lo i seguidament enganxar d'alguna manera la càmera al cotxe de manera que segueixi en aquest quan arranqui. 

Per gravar aquesta escena vaig utilitzar el grip que em vaig fabricar anteriorment per tenir una major subjecció i estabilitat mentre corro cap endarrere per gravar al noi.



Un cop puja al cotxe, em poso sobre el capó, apuntant la càmera a la seva cara i mentre que amb una mà aguanto el Grip, amb l'altre m'enganxo com puc al capó del cotxe, aleshores, ell arranca.



Ja que és difícil mantenir enfocat i a plànol a un personatge en un gran moviment, vaig decidir aconseguir una màxima netedat d'imatge tenint molt poca profunditat de camp, és a dir que tot estigui enfocat. Per aconseguir això amb un objectiu com el meu; en què és difícil tenir poca profunditat de camp, he tancat al màxim el diafragma i per contrarestar la disminució de llum he reduït la velocitat d'obturació. D'aquesta manera pràcticament tot està en focus.

El quart plànol està compost per diferents plànols del cotxe en moviment des de fora en diferents perspectives (Des de davant, darrere, lateral). Per gravar el cotxe en moviment, movent la càmera i aconseguir una imatge estable he decidit aprofitar una habilitat personal, la d'anar en longboard. El longboard és una variant del Skateboard. És una taula amb rodes que va a gran velocitat. M'he pujat a sobre el longboard, i aguantant la càmera amb el grip, he seguit el cotxe per diferents punts de la ciutat.


La gravació d'aquestes escenes ha implicat un greu problema de concordança. Totes les escenes el vídeo representa que passen en un període de temps molt curt. El últim dia que vam gravar al carrer feia un temps nuvolat, mentre que en aquestes escenes el sol és radiant i crea unes ombres molt marcades. Això suposa un gran problema. Quan arribi el moment de postproducció, concretament en la part de correcció de color, intentaré corregir el defecte baixant el contrast en les zones de sol. No se si serà possible arreglar-ho. En cas que no es pogués solucionar, es tornaria a gravar cosa que implicaria una pèrdua de temps molt gran.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada