dilluns, 26 d’octubre del 2015

DIA 18 ACTUALITZAT EN NEGRETA + FOTOS

Un plànol de càmera, és una representació gràfica amb perspectiva des de dalt de la localització d'una escena on hi apareixen representats la ubicació dels següents elements:

Les càmeres, amb posició numerada depenent de quin plànol és el primer, i amb el seu moviment representat en fletxes.
Els personatges, representats amb una rodona (El cap) i al voltant d'aquest una circumferència ovalada (L'espatlla).
La il·luminació, on els focus són representats amb una "U", apuntant el lloc a què il·luminen, i les llums del sostre, representades amb una "u" amb una rodona al voltant.
Després també apareixen certs elements que són importants com una taula o un sofà.

Ja que la primera escena i la tercera es situaven en un interior, i la il·luminació era bastant complicada, vaig dibuixar un plànol de càmera per fer-ho tot més fàcil.




Podem observar els dos personatges un davant de l'altre en la primera escena on discuteixen. Cadascun té una càmera al darrere enfocant al personatge oposat. Una càmera té un 1, indicant que primer es gravarà d'aquella perspectiva i després l'altre que té el 2. La il·luminació de la parella en aquesta situació és bastant complexa, anem a examinar-ho amb detall.




EL focus 1 fa dues funcions. Primer de tot fa la funció de llum principal en el personatge L, il·luminant la major part de la cara d'aquest. Per altra banda, a la vegada, fa de llum de contra del personatge F, creant una línia de llum a aquest que remarca la silueta i el destaca del fons.  

El focus 2 fa exactament el mateix a la inversa. Fa de llum principal al F i llum de contra al L. D'aquesta manera amb 2 fucus hem fet la funció de 4 i el resultat és professional.  

Si ens fixem, a l'altra banda, darrere de les càmeres trobem un signe que representa un reflector. 
Un reflector és una làmina de tela daurada que reflecteix la llum i la dirigeix a un altre lloc. En aquest cas, el reflector de dalt reflecteix el focus 1 i dirigeix la seva llum al personatge L. D'aquesta manera obtenim una llum d'emplenament que fa que el contrast no sigui tan exagerat i l'altra part de la cara quedi una mica més il·luminada. A l'altra banda tenim exactament el mateix pel personatge F.

Aquest és el resultat:





El fons l'he desenfocat incrementant el zoom, augmentant així la distancia entre lents en l'objectiu, cosa que provoca una menor profunditat de camp i dóna aquest efecte de fons desenfocat. 
Estic gravant amb un Grip, cosa que no elimina gaire el moviment de càmera, amb un increment del zoom també es nota més el moviment, de manera que he utilitzat una altra tècnica per disminuir la profunditat de camp sense haver d'incrementar gaire el zoom: Obrir al màxim el diafragma. 

El fons desenfocat transmet tota l'atenció de l'espectador a la part enfocada. En aquesta escena, els protagonistes tenen tot el protagonisme i els hi vull donar molt èmfasi. 

En el vídeo s'aprecia un lleuger moviment de càmera, podria haver utilitzat un senzill trípode per eliminar-lo però no ho vaig voler així. El moviment és intencionat, ja que dóna una sensació de descontrol i tensió perfecte per una escena d'una gran discussió. D'aquesta manera amb un senzill moviment de càmera, ajudem a transmetre a l'espectador la sensació que desitjo.

Si seguim observant el plànol de càmera, veiem la tercera càmera i la quarta lligades per una fletxa. Això indica que hi ha un tràveling, és a dir un moviment de càmera endavant mentre el personatge es desplaça per l'escenari.



Hi ha un focus just darrere que il·lumina en general tot el rebedor. També hi ha 7 llums al sostre que il·luminen en general. Aquests llums de dalt il·luminaven el personatge des d'un angle de 90º. Per regla general, una llum il·luminant a 90º queda horrible sobre personatges, ja que crea unes sobres sota els ulls i el nas gens afavoridores.
No les podíem treure ni enfocar cap a cap altre lloc i apagar-les resultava impossible. El que vaig decidir fer va ser tapar-les amb paper vegetal, ja que el paper vegetal té unes característiques que s'assemblen als filtres difusors que s'utilitzen en cine. 
Un filtre difusor té la funció de filtrar la llum i fer que sigui més difusa, de manera que suavitza les ombres i la il·luminació és més suau.

Les vaig tapar totes amb paper vegetal que feia perfectament la funció de difusor a baix pressupost i vaig suavitzar notablement les ombres de manera que no quedaven gens malament.

El resultat és el següent, en les fotos s'aprecia el canvi de posició de càmera tot i que no el seu moviment continu en el vídeo.




Per últim veiem la tercera escena, dibuixada a l'esquerra del plànol, ja que representa que el noi està segut en un sofà d'aquella posició de la casa. 



La il·luminació és simple, una llum de fons que fa de contra, una llum principal darrere la càmera i tres llums del sostre una mica allunyats dels personatges.

Es veu un moviment de càmera amb tràveling lateral a la vegada que una rotació de càmera sobre el seu eix per seguir mantenint la cara del personatge en l'encreuament superior esquerra de les línies de la regla dels terços. En la regla dels terços, 4 línies divideixen la imatge en 8 quadrats, marcant punts importants en els encreuaments d'aquests.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada